سئو چیست؟ تاریخچه + کاربرد و عوامل تاثیرگذار فن پردازان | گلدلینک


اصول سئو نیز همان قوانینی است که باعث میشود کاربر بهتر و راحت تر در سایت شما گردش نماید و سپس کاربر وفادار سایت شما گردد. اما اگر بستر رو خوب ساختی حالا نوبت اینه که با محتوای غنی که تولید میکنی تو ذهن مردم رسوخ کنی، قطعا برندسازی هم بهت کمک میکنه. کانتنت خوبی که خوب منتشر نشه هم مثل همون زنبور بی عسله، پس بهش قدرت بده بذار نفوذ کنه. برای همینه که هر سال چندین و چند بار الگوریتم های خودش رو تغییر میده و به روز میکنه.

آیا می‌توانم سئو‌ی سایتم را خودم انجام دهم؟

پیج رنک (امتیاز یک صفحه) از طریق لینک‌های داخلی و خارجی بین صفحات منتقل کلیک کنید می‌شود. PageRank چنان تأثیر مثبتی بر کیفیت نتایج جستجو گذاشت که در طی یک دهه، گوگل را از یک استارتاپ به یک غول تبدیل کرد. سپس صفحات منتخب را با سایر فاکتورهای رتبه‌بندی تطبیق می‌دهد و نتایج را ارائه می‌دهد. خوب اینجا الگوریتم رنک‌برین باید متوجه شود هدف از جستجوی این عبارت چیست. با توجه به این مشکلات؛ RankBrain برای کمک به تفسیر بهتر آن جستجوها و ترجمه موثر آنها در پشت صحنه به نحوی طراحی شده است تا بهترین صفحات را برای جستجوگر پیدا کند. این سایت‌ها نه تنها مشتری به سایت شما هدایت می‌کنند، بلکه به شما در کسب اعتبار محلی و منطقه‌ای از نظر گوگل کمک می‌کنند.

از طرف دیگر، اگر کاربر سایت را در مدت زمان کوتاهی ببندد، گوگل متوجه می شود که آن صفحه به هر دلیلی برای کاربر مفید نبوده است. محتوا می تواند تاثیر مستقیم یا تاثیر غیر مستقیم بر روی سئو داشته باشد. گوگل برای آنکه رضایت کاربران را جلب کند، سعی می کند تا صفحه را رتبه بندی کند که محتوای ارزشمندتری داشته باشد. به عنوان مثال صفحه ای که در آن محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و صوتی دارد نسبت به صفحه ای که تنها در آن محتوای متنی قرار گرفته است، از نظر گوگل ارزش بیشتری دارد.

Google AdSense پلتفرم تبلیغاتی گوگل است که صاحبان سایت می‌توانند با گذاشتن تبلیغات آن روی سایت خود، برحسب تعداد کلیک یا بازدید پول دریافت کنند. گوگل نیز آگهی این افراد را، در‌صورتی که مرتبط با نوع محتوا و بازدید کنندگان سایت‌هایی که در Google AdSense ثبت نام کرده‌اند باشد، به سایت‌های داوطلب می‌دهد. صاحبان سایت‌ها نیز مختارند تا تبلیغات گوگل را هر کجا‌ی صفحات وبسایت خود که می‌خواهند قرار دهند.

با وجود اینکه گوگل بطور رسمی اعلام نکرده است که Dwell Time معیاری در رتبه بندی سئو محسوب می‌شود، اما ما می‌دانیم که گوگل برای تجربه کاربر ارزش ویژه‌ای قائل است. و Dwell Time معیار مهمی در تعیین آن است که کاربران در استفاده از یک صفحه چقدر رضایت دارند. A/B Testing یا تست A/B که به آن تست دو بخشی نیز گفته می‌شود، روشی برای مقایسه دو نسخه متفاوت از یک صفحه وب یا یک اپلیکیشن موبایل است.

  • افزونه فول اسکیما ریچ اسنیپت هم مانند ابزار سئو کبوتر توسط آکادمی سئو سفینه تولید شده است.
  • همه ما می‌دانیم که توجه به اصول بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو یا «سئو» برای کسب و کارها امری ضروری است.
  • امروزه با توجه به پیشرفت علم و اینترنتی شدن خرید و فروش ، سئوی سایت بهترین و موثرترین گزینه برای سود و فروش بیشتر است.
  • وجود نقشه سایت هیچ ضرورتی در سئو ندارد و فاکتور رتبه‌بندی نیست.
به همین دلیل، محتواهای زیادی در اینترنت وجود دارند که آن را به یک منبع غنی اطلاعات تبدیل کرده اند. مردم با مطالعه محتوا به پاسخ سوالات خود می رسند و می توانند نیازهای خود را برطرف نمایند. برای مثال اگر به دنبال سئو تضمینی هستند، می توانند با جستجوی این عبارت در گوگل، به محتواهایی در این مورد دسترسی پیدا کنند. یک محتوای قدرتمند باعث آگاه سازی کاربر می شود و اطلاعات او را افزایش می دهد.

که با توجه آپدیت الگوریتمهای گوگل در سالیان اخیر خیلی از روشهای آن عملا منسوخ شده است و اجرای آن در بیشتر موارد موجب جریمه و خشم گوگل یا اصطلاح“پنالتی گوگل” خواهد شد. یکی از اشتباهات یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ تمرکز تنها بر سئو است، زیرا بهینه سازی وب سایت یک فرایند زمانبر بود و دارای ریسک های بالقوه خود است. وقتی در یک جستجوی مرتبط با حوزه کاریتان در نتایج اول گوگل قرار می‌گیرید کارابران می‌توانند کلیک کنند و وارد وب‌سایت شما شوند.

برای مدت یک یا دو ماه باید هر دو آدرس در دسترس باشند ولی آدرس های مبدا عینا به مقصد ریدایرکت 301 شده باشند. از پنل گوگل وبمستر شما میتوانید انتقال سایت و تغییر دامنه را اطلاع دهید به شرطی که مالکیت هر دو دامنه را حفظ کنید. بیشتر از دو ماه هست در این مورد بررسی انجام دادم ولی متاسفانه به نتیجه ای نرسیدم. ممنون خواهم شد تجربه و دانش خود را در اختیار بنده قرار بدهید. در تاریخ 5 مارس سایت Moz الگوریتم محاسبه اعتبار دامنه را به روزرسانی کرده است و تقریبا تمام سایت ها با افت یا تغییرات شدید مواجه شدند. در نتیجه این عدد به تنهایی معیار مناسبی برای سنجش اعتبار سایت شما نیست و مقایسه آن با اعتبار سایت های رقیب میتواند معیار دقیق تری باشد.

سئو چیست؟ تاریخچه + کاربرد و عوامل تاثیرگذار فن پردازان | گلدلینک در واقع هیچ عامل مهمی وجود ندارد، چون تمام اقدامات این فرآیند مهم هستند. اما اگر بخواهیم یک بخش کلیدی را بیشتر مورد توجه قرار دهیم، محتوا است. یعنی اطلاعات با کیفیت و دقیقی باید به مخاطبان خود ارائه دهید تا موتورهای جستجو اعتبار صفحات شما را تایید کنند.

سرچ اینتنت (Search Intent) در سئو به چه معناست؟

دقیقا می‌دانید برای هر ایستگاه جستجو چقدر محتوا تولید کرده‌اید و با توجه به موضوع تجاری سایتتان می‌توانید تصمیم بگیرید برای کدام ایستگاه محتوای بیشتری تولید کنید. درست است که موضوع دامین اتوریتی از طرف گوگل ارائه نشده است اما بررسی‌ها نشان داده است اکثر سایت‌هایی که اتوریتی بالاتری دارند در رتبه مناسب‌تری نیز قرار گرفته‌اند. مثلا یکی از بهترین استراتژی‌ها این است که صفحات مهم سایت بیشترین لینک داخلی را دریافت کنند.

چک لیست سئوی تکنیکال