همه چیز درباره سئو و انواع سئو + 5 مزیت آن گنجه هاست


در بازاریابی دیجیتال، Landing Page (صفحه فرود) به صفحه‌ای اطلاق می‌شود که، بطور ویژه برای بازاریابی و تبلیغات ساخته می‌شود. همین تمرکز بر روی تنها یک هدف معین، باعث شده تا صفحات فرود بهترین گزینه برای افزایش نرخ تبدیل کمپین‌های بازاریابی و تبلیغاتی و نیز کاهش هزینه‌های فروش باشند. سوال اینجاست چرا از همان صفحات وب به جای صفحات فرود استفاده نکنیم؟ در پاسخ باید بگوییم، صفحات وب دارای موضوعات و عناوین مختلف و بیشماری است و ممکن است لینک‌های زیادی در آن وجود داشته باشد. شما با ساخت Landing Page قصد دارید تا مخاطبانتان کاملا روی هدف متمرکز شوند و از حواس پرتی و احتمال کلیک بر روی لینک‌های دیگر جلوگیری شود. Evergreen Content یا محتوای همیشه سبز محتوایی است که هیچوقت از مد نمی‌افتد و از رده خارج نمی‌شود. محتوای همیشه سبز محتوایی بسیار تاثیر‌گذار، بنیادی و عمیق با طول عمری یک یا دو ساله برای بسیاری از صنایع است.

متخصصان سئو‌ی کلاه سیاه از مزرعه لینک، برای افزایش بک لینک‌های وبسایت مد نظرشان استفاده می‌کنند. Dwell Time یا Time on Page مدت زمانی است که یک بازدید کننده در یک صفحه وب می‌گذراند. این مدت زمان، از وقتی شخص روی یک لینک در صفحات نتایج موتور‌های جستجو کلیک می‌کند شروع شده، و وقتی که مجددا به صفحه نتایج جستجو باز‌گردد یا صفحه را ببندد، پایان می‌یابد.

همانطور که در بخش Disavow کردن گفته شد، یکی از تکنیک های سئو منفی، درج بک لینک به تعداد بالا و بصورت اسپم برای سایت رقیب است تا با جریمه گوگل مواجه شود. تاکتیک هایی که مخالف با دستورالعمل های گوگل در فضای وب برای رتبه بندی است. همنوع خواری در سئو به معنای ایجاد دو صفحه با یک کلمه کلیدی هدف است.

  • با استفاده از این ابزار می توانید به تعداد بسیار بالایی از لینک های هر وبسایت دسترسی پیدا کنید.
  • در صفحه نتایج بعضی از کوئری‌های جستجو، اگر هیچ صفحه دیگری به جز شما از اسکیما استفاده نکرده باشید، احتمال افزایش نرخ کلیک لینک‌های شما افزایش پیدا می‌کند.
  • به این سه بخش کارها سئو یا بهینه‌سازی داخلی (On-Page SEO)، سئو یا بهینه‌سازی خارجی (Off-Page SEO) و سئوی تکنیکال می‌گویند.
  • هر وقت در گوگل سرچ می کنید، بالای صفحه تبلیغات پولی (ADWords) و پایین صفحه نتایج رایگان مشاهده می کنید.
  • به بیان دیگر، با استفاده از سئوی تکنیکال، به موتورهای جستجو کمک می‌کنید تا راحت‌تر به وب سایت شما دسترسی پیدا کرده و آن را بررسی و تجزیه و تحلیل کنند.

مهم است بدانیم هیچ کدام از این ابزار ها کامل نیستند و با سیستم رتبه بندی گوگل متفاوت هستند. صفحاتی هستند که به تعداد بسیار بالایی وبسایت، تعداد زیادی بک لینک می دهند. ساخت لینک فارم برای بهبود رتبه شاید حدود 10 سال پیش جواب می داد اما در حال حاضر می تواند باعث پنالتی سریع گوگل شود.

یعنی شما باید انواع تکنیک ها رو در یک رالی سرعت که خط پایان هم نداره به کار ببندی تا بتونی حداقل جزو ده تای اول باشی. تکنیک هایی مثل تولید محتوای کاربردی، لینک بیلدینگ (چه داخلی، چه خارجی) و استاندارد سازی کد. مطالعه نقطه نظرات متخصصین در پاسخ به سوال سئو چیست مجموعه ای از اطلاعات و داده های تخصصی را در اختیار ما قرار میدهد ولی نتیجه گیری از آن و دستیابی به یک استراتژی کاربردی کمی پیچیده بنظر میرسد. ویدئو زیر ارائه مهندس امین اسماعیلی در سیزدهمین دورهمی کندو است که فرآیند یادگیری سئو از داده تا دانایی را به خوبی تشریح کرده است. در این ویدئو تعاریف متخصصین سئو از این مفهوم به عنوان اطلاعات اولیه به کار گرفته شده است. متن جایگزین توصیفی از تصویر در هنگام عدم بارگذاری آن را به نمایش می گذارد.

چرا‌که شرایط استفاده از خدمات موتور‌های جستجو درباره این اقدامات، نا‌معلوم و غیر‌واضح است. سئو‌ی کلاه خاکستری ضرورتا عمل بدی نیست اما با نیت جلو افتادن در رتبه بندی‌ها انجام می‌شود. برای مثال، وقتی محتوا‌ی متنی را صرفا با هدف کسب رتبه بنویسیم بطوریکه فقط به حد کافی کلمات کلیدی داشته باشد که بتواند ترافیک بگیرد اما ارزش چندانی نداشته باشد و زیاد به کار بازدید کننده نیاید. یکی از اصلی ترین مواردی که در سئو تکنیکال به آن می پردازیم بحث کرال پذیری سایت است.

این کتاب اصول رپرتاژ نویسی و انتشار آن را با جزییات به شما آموزش می‌دهد. سئو فنی یکی از بخش‌های مهم سئو است که وب‌سایت را از نظر فنی بهینه‌سازی می‌کند تا تجربه کاربری بهتری برای مخاطبان فراهم شود. بیشتر مواقع، صفحه‌ای که بیشترین تعداد «بک‌لینک» (Backlink) را دریافت می‌کند «صفحه اصلی» (Homepage) وب‌سایت است، زیرا بیشتر کاربران و خبرگزاری‌ها برای صحبت درباره شما به این صفحه لینک می‌دهند. به همین دلیل، لینک‌سازی استراتژیک و لینک دادن به مهم‌ترین صفحه‌های وب‌سایت در صفحه اصلی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید.

همه چیز درباره سئو و انواع سئو + 5 مزیت آن گنجه هاست

• استفاده از فرآیند لینک گذاری داخلی Internal Links مناسب که محتوا را به بخش های مختلف سایت شما مرتبط می کند و بخش های مختلف سایت را می توان به کاربر معرفی کرد. • استفاده از عنوان های مناسب و گیرا Sub-headings که باعث جذب خواننده و کاربر شود و استفاده کاربردی از آن‌ها. به عنوان مثال یک محتوا فقط یک عنوان اصلی h1 دارد و بقیه باید به صورت زیر عنوان h2 و h3 و h4 و الی آخر در سایت قرار گیرند. در خصوص رعایت اصول استاندارد های سئو شما باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. بعضی از این موارد در وبسایت شما انجام می شود که به عنوان سئوی داخلی و یا On-Page SEO شناخته می‌شود. این مرورگر پر است از افزونه‌های مختلفی که در زمینه‌های مختلف به ما کمک می‌کنند.

به همین دلیل است که، گوگل مدام سایت و محتوای آن را بررسی می‌کند و از هر نظر مورد سنجش قرار می‌دهد. سایت هایی که بک لینک به وبسایت شما میدهند محتوای تان را به عنوان مرجع وارد می‌کنند و نشان می‌دهند که سایر وب‌سایت‌ها به محتوا و ارزش وب‌سایت شما اعتماد دارند. بک لینک‌های باکیفیت از سایت‌های معتبر و مرتبط باعث افزایش اعتبار و ارزش سئو وب‌سایت شما می‌شوند و بهبود رتبه‌بندی در نتایج جستجو را سریع تر می‌کنند. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محتوا در آدرس URL، به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای صفحه را بهتر فهرست کنند و کاربران را به جذب کلیک بیشتر ترغیب کنند.

سئو داخلی On Page SEO

بزرگترین مزیت داشتن یک Featured snippet این است که می توانید نسبت به رقبای خود برتری کسب کنید، حتی اگر صفحه شما رتبه پایین تری داشته باشد. استفاده از فایل های تصویری با فرمت مناسب به شما کمک می کند تا کیفیت تصویر بهتری داشته باشید و حجم فایل را هم کاهش دهید. این بدان معنا نیست که هر محتوایی به بروزرسانی مکرر نیاز دارد، اما بسیاری از آنها نیاز دارند. به روز رسانی منظم محتوا یک تکنیک مهم سئو (اما اغلب نادیده گرفته شده) است. بسیاری از بازاریابان قبلاً فکر می کردند که محتوا و سئو بازیگران جداگانه ای هستند.

ایجاد عناوین متای مرتبط با محتوای تولید شده