دکتر علیرضا نادری :: چشم پزشک و چشم پزشکی-کتاب پزشکی


نکته مهم دیگر که در معرفی رشته چشم پزشکی باید گفت این است که برای فعالیت در این زمینه باید علاوه بر دانش، مهارت لازم را نیز دارا باشید. مهم‌ترین مهارت چشم پزشک توانایی تشخیص درست بیماری‌ها است، زیرا تنها در صورت تشخیص صحیح می­توان یک درمان صحیح ارائه داد. توجه داشته باشید که اگر دچار بیماری ها و مشکلات و عارضه های چشمی شدید، باید سریعا به بهترین کلینیک چشم پزشکی در تهران مراجعه داشته باشید و به سرعت برای درمان آن مشکل اقدام کنید.

چشم پزشکی چه فوق تخصص‌ها و فلوشیپ‌هایی دارد؟

متاسفانه بسیاری از افراد در جامعه و به ویژه در تهران وجود دارند که از مشکلات و بیماری ها ی چشمی خود رنج می برند و این موضوع هم باعث آزار و اذیتشان شده و هم موجب کاهش اعتماد به نفس آن ها در اجتماع گردیده است. این فلوشیپ شامل مراقبت از چشم کودکان و همچنین درمان بیماری‌هایی نظیر انحراف چشم است که ممکن است هم در بزرگسالان و هم در کودکان اتفاق بیفتد. چشم پزشکان کودکان جراحی‌های مختلف ترمیم پتوز، رفع استرابیسم، تشخیص تومور‌های چشم کودکان، درمان تنبلی چشم، آب مروارید مادرزادی و…

به دنبال همه اینها اپتومتریست ها به دلیل تخصص کمتر و ناتوانی در انجام عمل های جراحی و کارهای تخصصی از حقوق پایین تری برخوردار خواهند بود. برای کسب اطلاعات کاملتر در این مورد به مقاله بینایی سنجی مراجعه کنید. لازم به ذکر است که هر پزشکی می تواند با اضافه کاری و کسب درجات بالا حقوق خود را به میزان بسیار زیادی افزایش دهد. اطلاعات دقیق و مشخصی از میزان درآمد متخصصان چشم پزشکی در کشور موجود نیست اما به طور کلی پزشکان متخصص در شاخه های مختلف پزشکی از درآمد مناسبی برخوردار می باشند. ممکن است چشم انسان در طول زندگی با بیماری و حوادث مختلفی همچون نزدیک بینی، پیر چشمی، کوررنگی، گل مژه، دکولمان شبکیه و… درگیر شود و آسیب ببیند. در حقیقت چشم پزشکان می توانند بر روی چشم جراحی نیز انجام دهند که در اصطلاح به آن تخصص جراحی و طبی گفته می شود.

  • به طور کلی بزرگسالان ۲۰ تا ۳۹ ساله باید هر ۵ تا ۱۰ سال یکبار معاینه کامل چشم را انجام داده، بزرگسالان بین ۴۰ تا ۵۴ سال هر دو تا چهار سال یکبار و بزرگسالان بین ۵۵ تا ۶۴ سال هر سه سال یکبار چشمان خود را معاینه کنند.
  • شما می توانید با مراجعه به لیست چشم پزشکان یک دکتر چشم خوب بیابید و علاوه بر نوبت گیری اینترنتی آدرس و تلفن مطب دکتر چشم پزشک خود را مشاهده کنید.
  • دانشجویان رشته پزشکی عمومی بعد از پایان تحصیلات در آزمون دستیاری شرکت کرده و در یکی از رشته های تخصص پزشکی مانند رشته چشم پزشکی ادامه تحصیل می دهند.
  • از طرفی به دلیل وجود رقابت بالا، کسب نمره مناسب و قبولی در دانشگاه مشکل است.
بخش اول که درس خواندن در رشته دکترای پزشکی عمومی است و دوره دوم تحصیل در رشته تخصصی مجله خبری پزشکی است. برای دانشجوهای فارغ التحصیل از رشته پزشکی عمومی یک آزمون برگزار می­شود و هر شخص با توجه به علاقمندی خود با شرکت در آزمون می­تواند تخصص مورد نظر خود را قبول شود. در صورتی که علاقمندی شما چشم پزشکی است بعد از پایان تحصیلات پزشکی عمومی باید با شرکت در آزمون و قبولی در رشته چشم پزشکی این رشته را به عنوان رشته تخصصی خود انتخاب کنید. سپس باید دوره تحصیلی پزشکی عمومی را به طور کامل تمام کرده و نمره مورد نیاز را کسب کنید.

چه بیمارانی به دکتر چشم پزشک مراجعه می‌کنند؟

این روش چند سال بعد از انجام عمل آب مروارید به علت کدورت کپسول خلفی انجام شده و یکبار برای همیشه میباشد و به طرز قابل قبولی باعث بهبود حدت بینایی میشود. بسیاری از افراد وقتی به پزشک مراجعه می کنند، چه چشم پزشک باشد یا هر پزشک دیگری، از او انتظار دارند که ویژگی های خاصی داشته باشد که این ویژگی ها از نظر بیمار یا مراجعه کننده برای چشم پزشک متمایزتر است. برای انتخاب چشم پزشک می توان از برخی ویژگی های یک چشم پزشک خوب صحبت کرد با ما همراه باشید.

این خدمات در زمینه های تخصصی و فوق تخصصی مختلف بصورت خدمات کلینیکی و سرپایی و همچنین اقدامات جراحی می باشد. دندانپزشکی از دیگر رشته های پر طرفدار در بین رشته های علوم پزشکی است. کار اصلی فارغ التحصیلان این رشته درمان مشکلات مربوط به دندان ها نظیر پوسیدگی، شکستگی و ترمیم و زیبایی است. یکی از سوالات اصلی برای انتخاب رشته داوطلبان تجربی، دندانپزشکی یا چشم پزشکی است. برای داشتن انتخابی درست بین چشم پزشکی و دندانپزشکی بهتر است در مورد دندانپزشکی هم اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. در خصوص بازار کار رشته دندانپزشکی باید بدانید که در سال های اخیر افراد، بیشتر به سلامت دندان های خود اهمیت می دهند و این موضوع سبب شده تا مراجعه به دندانپزشکی ها افزایش پیدا کند.