مشاوره آنلاین و تلفنی با دکتر متخصص روانشناس متنی، تصویری-کتاب پزشکی


روانشناسی که می داند که نوجوانان تمایل دارند ابتدا آزمایش کنند و سپس اطمینان کنند، احتمالاً در ابتدا زمانی را صرف تمرکز کردن بر ایجاد رابطه با اسکات می کند. سپس او با اسکات کار می کند تا بهترین راهها را پیدا کند تا به او کمک کند تا محیط جدیدش وفق پیدا کند. پس از فارغ التحصیلی از مدرسه، روانشناسان به طور متوسط 7 سال را در پژوهش و آموزش دکترا سپری می کنند، قبل از اینکه مدرک دکتری را دریافت کنند.

مهارت‌های روانشناس خوب و موفق

ایشان دوره تخصصی خود را در زمینه اعصاب و روان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخذ نمودند. لازم به ذکر است که دکتر مهرنوش دارینی از جمله بهترین دکتر روانشناس در ایران محسوب می شوند که در راستای جلب رضایت عموم مردم نهایت تلاش خود را به ارمغان می آورند. ایشان در سال 1356 از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اخذ مدرک لیسانس روانشناسی فارغ التحصیل شدند.

روانشناسان ایرانی در این ایالت بسیار شهرت یافته‌اند و به عنوان روانشناسان متدین، وظیفه‌شناس، سخت‌کوش، باهوش، سخاوتمند، صبور و قابل‌ا‌عتماد شناخته شده‌اند. این روانشناسان همیشه آماده‌اند که با صبر و شکیبایی مشکل مراجعین را بشنوند. بدیهی است که روانشناسان و رواندرمانگرانِ مکاتب دیگر، از اصول، پیش‌فرض‌ها و فنون دیگری بهره می‌برند. همان‌طور که می‌توان از گفته‌های بالا حدس زد، روانکاوی فرآیند نسبتاً زمان‌بری است و نیازمند حوصله بیشتری نسبت به درمان‌های دیگر است.

آیا مراجعه کردن به روانشناس خوب به من کمک می کند؟

این درک و همدلی باید به گونه ای باشد که مراجع به آسانی حرف ها و مشکلات خود را بیان کند و از مقاومت براي ابراز مشکلات خود بپرهیزد. در واقع یک متخصص روان شناسی می بایست روابطی عمیق ولی سالم با اشخاص برقرار کند؛ تا آن ها بستری مناسب براي بیان مشکلات شان فراهم ببینند و به وی اعتماد کنند. مجله خبری پزشکی افراد جوان اغلب همراه با تغییرات آشکار در رفتار، نسبت به شرایط ناراحت کننده واکنش نشان می دهند. بنابراین، دانش آمور خوبی که نمرات ضعیف می گیرد، جوان اجتماعی که گوشه گیر و تنها می شود یا مسئول امور مدرسه که علاقه اش به فعالیتهای مورد نظر را از دست می دهد، موارد غیرعادی نیستند.

روان‌پزشک، پزشکی است که می‌تواند دارو تجویز کند و این تجویز دارو را می‌تواند در کنار روان‌درمانی انجام دهد؛ هرچند تمرکز روان‌پزشکان عمدتاً بر روی مداخله‌های پزشکی و دارویی است. روان‌شناس دارای مدرک دکترا یا کارشناسی ارشد است، اما پزشک نیست و نمی‌تواند دارو تجویز کند. روان‌شناس به شیوه تخصصی‌تر روان‌درمانی انجام می‌دهد که می‌تواند شامل مداخله‌های شناختی و رفتاری باشد. تمرکز اصلی در روان‌شناسی سلامت بر تاثیر روان‌شناسی، زیست شناسی، گروه‌های اجتماعی و رفتار بر رفاه، ابتلا به بیماری و سلامتی عمومی است. هدف روان‌شناسان سلامت به حداکثر رساندن رفاه مراجعین و بهبود سلامت روانی و جسمی است. برخی متخصصین روان‌شناسی سلامت کارهای بالینی انجام می‌دهند و به ارزیابی وضعیت و درمان مراجعینی می‌پردازند که به دلیل ابتلا به بیماری‌های گوناگون نیاز به کمک دارند.

با این وجود برخی از وظایف بهترین دکتر روانشناس در ایران را برای شما شرح می دهیم تا در این زمینه به اطلاعات کافی دست یابید. یک روانشناس خوب می‌داند که یک نسخه درمانی یا یک راهکار برای همه مؤثر نیست. او نیازهای مراجع را در نظر می‌گیرد و بر اساس مشکلی که دارد، ویژگی‌های شخصیتی، شرایط زندگی، توانایی‌ها و محدودیت‌ها طرح درمانی سازگار با وی ایجاد می‌کند.

بعضی از درمان‌گران حتی بخش بزرگی از زمان را سکوت می‌کنند و اجازه می‌دهند که سکوت‌شان کمک کند که بیماران واقعیت‌های ناراحت‌کننده را بیان کنند؛ برخی دیگر میان روند ساختارمند تمرینات و تکالیف منزل به ندرت توقف می‌کنند. در بیش از ۴۰۰ شیوه‌ روان‌درمانی که امروزه وجود دارد، روان‌شناس شما ممکن است تجسمِ یک درمان‌گر، شخص معتمد، متخصص بالینی، مربی سلامت ذهنی یا ترکیب، رنگ و سایه‌روشن دیگری از همه‌ این‌ها باشد. هیچ یک از ما نمی‌توانیم درباره‌ مسائل زندگی و تجربیات خود به طور کاملا عینی و منطقی قضاوت کنیم، تصمیم بگیریم و مطابق آن رفتار کنیم. زمانی که هیجانات شدیدی را تجربه می‌کنیم، توانایی انتخاب بهترین مسیر را نداریم و اغلب اشتباه رفتار می‌کنیم و یا دچار سردرگمی می‌شویم. بنابراین بهتر است از فردی متخصص راهنمایی بگیریم تا مرزهای سالم روانی را ایجاد کنیم.

  • هم اکنون می‌توانید دکتر روانشناس مورد نر خود را در تهران پیدا کرده و از او نوبت آنلاین دریافت کنید.
  • البته در شرایط همه‌گیری کرونا اکثر افراد ترجیح می‌دهند که فاصله اجتماعی را رعایت کنند.
  • اگر علاقه خاصی دارید، با یک مشاور صحبت کنید، او می‌تواند تمام گزینه‌های موجود را برایتان تشریح کند.
  • روانشناس ، یک عقلِ منفصل است؛ از بیرون می‌ایستند و می تواند شما را بهتر ببیند و داوری کند و با دانشش راهنمایی‌تان کند.
  • معمولاً تمامی روانشناسان ضمن ارائه مشاوره به افراد، از ابزار‌های روانشناسی به منظور بررسی و تحلیل شخصیت افراد استفاده می‌کنند.