پزشکان بیمارستان بهبود بیمارستان بهبود-کتاب پزشکی


اما درصورتی‌که مشکلات تنفسی جدی باشد و در طولانی‌مدت برطرف نشود، باید به متخصص ریه مراجعه کرد. متخصصان داخلی می‌توانند با ادامه تحصیل و دریافت مدرک فوق‌تخصص در شاخه‌های مجزایی مهارت پیدا کنند. این پزشکان هنوز هم متخصص داخلی بوده و فوق‌تخصص خود را در شاخه‌هایی مانند گوارش، غدد و متابولیسم یا سرطان به دست می‌آورند. کبد بزرگ‌ترین اندام در بدن است و به هضم غذا، ذخیره انرژی و حذف سموم کمک می‌کند.

از دیگر وظایف متخصصین داخلی می توان به ارائه برنامه های درمانی و ایمن سازی فرد در برابر بیماری های واگیردار، مراقبت های ویژه از بیمار و بررسی نمودار پیشرفت بیماری و … اشاره نمود. ساده‌ترین راه برای نوبت گیری از بهترین دکتر داخلی، سامانه نوبت دهی اینترنتی پزشکان دکترتو می‌باشد. با این حال، برخی از متخصصان داخلی بر روی حوزه های خاص پزشکی داخلی در تخصص خود تمرکز می کنند. اهمیت دکتر داخلی زمان مشخص می شود که شما نمی دانید منشا بیماری تان از کجاست و مشکل تان به چه دلیلی است.

دکتر موسی حلال خور

پزشکان داخلی مانند پزشکان عمومی، پزشکان مراقبت‌های اولیه محسوب می‌شوند. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها بین متخصص داخلی و پزشک عمومی این است که متخصصان داخلی معمولاً فقط بزرگسالان را درمان می‌کنند اما پزشکان عمومی برای ارائه مراقبت از بیماران در هر سنی آموزش دیده‌اند. متخصصین داخلی به طور معمول پزشکان خانوادگی هستند و بیماران مدت زمان زیادی با آنها سرو کار دارند.

رشته تخصصی بیماریهای داخلی یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های تخصصی موجود در ایران می‌باشد. تا قبل از سال ۱۳۵۷ تنها تعداد اندکی از دانشگاه‌ها در این رشته دستیار می‌پذیرفتند ولی با پیروزی انقلاب اسلامی و گسترش آموزش عالی در کشور و همچنین تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد دانشگاه‌های مجری این برنامه افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد. به مرور زمان رشته‌های تخصصی بیماری‌های مغز و اعصاب، بیماری‌های عفونی و گرمسیری و قلب و عروق از این تخصص جدا شدند.

در حالی که متخصصان عمومی تحت آموزش های خاصی قرار می گیرند تا بتوانند بیماری های خاص را درمان کنند. متخصصان داخلی، علاوه‌بر ۷ سالی که برای پزشک عمومی تحصیل می‌کنند، ۴ سال هم برای گرفتن تخصص داخلی باید تلاش کنند. پس از آن چنانچه مایل باشند می‌توانند به طور خاص در زمینه‌های مختلف پزشکی مانند قلب، ریه، اطفال، زنان و زایمان و… تخصص و فوق تخصص بگیرند.

◀ دکتر اشرف شاه علی دکتر داخلی شرق تهران

اما دیابت چگونه اتفاق می افتد؟ دیابت زمانی اتفاق می افتد که بیش از حد کم باشد و یا مقاومت در برابر انسولین وجود داشته باشد. هم اکنون ریاست بخش داخلی بیمارستان خانواده ی ارتش تهران را برعهده دارد. دکتر باید با بیماران خود رفتار بسیار متشخصانه و محترمانه ای داشته باشد و بتواند هر یک سوالاتشان را به درستی و با دقت پاسخ دهد. بیسینوز (بیماری ریوی) – انسداد راههای هوایی کوچک که به شدت باعث اختلال عملکرد ریه می شود. تشریح تشخیص و مرحله سرطان (توصیف اینکه سرطان در کدام قسمت بدن است و تا کجا گسترش دارد. علم پیری شناسی به بررسی تغییرات در بافت و اندام های موجود زنده در طی زمان می پردازد و راهکارهایی را برای جلوگیری از فرسودگی بافت زنده در اختیار همه قرار می دهد.

  • علاوه برنوبت دهی آنلاین پزشک، اطلاعات دکترها مثل بیوگرافی دکتر، آدرس مطب دکتر و تلفن مطب دکتر هم در پروفایل هر پزشک قرار گرفته است.
  • دکتر علی اصغر شاه دایی متولد سال ۱۳۴۷ موفق به دریافت مدرک دکترای عمومی از دانشگاه علوم پزشکی ایران شد.
  • ایشان از جمله بهترین دکتر داخلی در ایران به حساب می آیند که در سال 1366 مدرک پزشکی عمومی خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران به اتمام رساندند.

در نتیجه در بیشتر موارد، پزشکان عمومی بیماران را به متخصصان داخلی به منظور بررسی دقیق‌تر ارجاع می‌دهند. متخصصین داخلی می توانند در مورد بهداشت عمومی و مشکلات پیچیده پزشکی اظهار نظر کنند. درمان ها می تواند تنها از طریق پزشک داخلی پیگیری شود و یا متخصص داخلی برنامه ارجاع بیمار به یک متخصص در ناحیه درد را هماهنگ کند. این پزشک پس از تشخیص منشا درد و ناراحتی بیمار شروع به درمان و ارائه راهکار های مناسب برای ایجاد یک سبک زندگی جدید می نماید و در صورت لزوم بیمار را به متخصص مربوطه ارجاع می دهد.

لازم است دکتر بداند که این روش درمانی و داروها چه عوارضی را برای بیمار به همراه داشته اند. صداقت مهمترین اصل در رشته پزشکی است اما این بدان معنا نیست که بیمار را دچار ترس و هراس کنند. متخصص داخلی نباید فراموش کند که استرس، بزرگترین سم برای بیمار است لذا اگر در مواردی از تشخیص شک دارد باید حتما مجله خبری پزشکی با یک فوق تخصص در زمینه مورد نظر مشورت کرده و سپس شرایط را برای بیمار توصیف نماید. همان گونه که بیان کردیم، پزشک داخلی باید در هر مرحله از درمان که نیاز به متخصص دیگر را الزامی دانست، بیمار را به او ارجاع دهد. از این به بعد دکتر داخلی به عنوان یک مشاور در کنار متخصص مربوطه قرار خواهد گرفت.

بهترین دکتر داخلی در ایران به منظور درمان بهتر و سریع تر برخی از بیماری ها، می تواند به یاری پزشک متخصص و یا فوق تخصص بپردازد و به عنوان مشاور در کنار پزشک متخصص قرار گیرد، اما پزشک عمومی چنین توانایی را دارا نمی باشد. دکتر فروغ سبزقبایی پس از گذراندن دوره تخصصی خود، دوره فوق تخصصی نفرولوژی یا بیماری های کلیه و فشارخون را در دانشگاه علوم پزشکی ایران سپری کردند و در نهایت بورد فوق تخصصی را از آن خود کردند. ایشان عضو انجمن نفرولوژی ایران، عضو انجمن جهانی نفرولوژی و هم چنین عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران می باشند. اولین گام برای شناسایی بهترین دکتر داخلی در ایران این است که از اقوام و آشنایان تحقیقات محلی نمایید و در صورتی که قبلا به پزشک داخلی مراجعه کرده باشند و از دکتر مذکور رضایت کافی را داشته باشند، بهتر است که مشخصات پزشک موردنظر را بگیرید و به صورت تحقیق حضوری به مطب و یا کلینیک دکتر داخلی بروید و تحت درمان و بررسی های لازم قرار بگیرید. دکترتو ساده‌ترین راه نوبت‌ دهی اینترنتی و مشاوره آنلاین پزشکان ایران است.